onsdag 9 maj 2012

Emanuel - Cyberprinsen


Emanuel var ute och surfade som vanligt och plötsligt kom det fram en tjej som är 22 år och ville chatta med mig, hon skriver: 
- Hej, Vad gör du? 
Han vet inte vad han ska svara, Emanuel blir helt stum. Men efter ett tag så skriver han: 
  • ”Ingenting” och tänker ska jag inte vara mer social? 
Senare tänker Emanuel att hon är 22 och han 16, men han tänker ljuga om sin ålder så Emanuel skriver:
  • Hej, jag är 23år :). 
Och fortsätter med att han precis har fått ett nytt jobb och bil.
Så träffades dom, på chatten och det kommer bli en fin relation mellan dem. Emanuel går nästa dag till skolan och berättar om Jeanette för sina kompisar, men ingenting om vad han har ljugit om. När han väl kommer hem från skolan så slår han upp chatten igen men då är inte Jeanette inloggad. Då funderar han ”Jag skulle bett om hennes telefonnummer”. Allt kanske var en dröm eller en sagovärld men det han snart får se är att det är så verkligt som det kan vara. Pling, Pling Janette är inloggad och han tänker ”Ja, nu kan jag imponera med att jag precis varit och tränat”. Men Emanuel bestämmer sig att han redan har ljugit tillräckligt. Dom fortsätter skriva och Jeanette vill träffa Emanuel i verkligheten och då blir det panik! Han har ljugit om sin ålder och hur ska det gå om hon kommer hem till hans lilla röriga lägenhet så kommer det bli en katastrof…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar