söndag 20 maj 2012

Värsta brorsan


Bråket
Erik min storebror har träffat en ny kompis som heter Jesper. Han har blivit helt annorlunda han äter till exempel leverpastej istället för ost! Han har alltid hatat leverpastej. Det känns som min bror inte bryr sig om mig längre.
Nästa morgon försvann Erik till Jesper när alla skulle äta frukost. Jag frågade om jag fick följa med men han sa nej på en gång. Innan han sa något mer hade jag kastat mig på honom och slagit honom i magen så hårt jag bara kunde. Jag slog så hårt att jag fick ont i mina knogar. Min brorsas mage var stenhård, den var inte som min, mjuk. Erik blev ledsen och började gråta. Han rullade ihop sig till en boll på golvet. ’’ Res på dig’’, vrålade jag. ’‘Res på dig för fan’’ skrek jag igen ännu högre.
Men han låg fortfarande kvar. 
Då sprang jag in till mig och slog igen dörren allt vad jag kunde. Jag hade alltid fått varit med honom och hans kompisar. Men tydligen inte längre. Sedan gick Erik utan att säga ett ord, han bara tog cykeln och cyklade iväg. Mamma ropade på honom och sa att vi skulle äta middag sex i kväll och att han skulle vara hemma då, för att skolan började i morgon.
Hiwwo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar