onsdag 9 maj 2012

Beautiful Dead

Kära Phoenix!                                                                       Köping 2012

Två dagar efter din begravning så gick jag ensam in i den mörka skogen ensam, dörrarna till den röda gamla ladan stod och slog i vinden. Det stod en risig gammal pickup utan stänkskärmar och med buckligt tak. Jag gick till fönstret och kollade in och såg dig, Jonas, Summer och Arizona som stod i en ring inne i huset och mitt i ringen stod en äldre man med grått hår. Ni hade änglavingar på era skulderblad, och du hade på samma ställe som du blev knivhuggen, och dog. Jag smög in sakta och tyst sedan satte jag mig bakom några gamla saker och satte mig på knäna, jag hörde att en av er kom närmare mig,  så jag sprang ut på stigen och vågade inte vända mig om och kolla, så jag sprang och satte mig i bilen. Det kom massa tankar i mitt huvud. Vad hade hänt med er? Vad ska ni göra i den röda gamla ladan? Hur länge ska ni vara där? Jag kände mig rädd och ensam.

Från Darina!

/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar