onsdag 9 maj 2012

Beautiful Dead, Jonas bok.


Kära Phoenix,                        Köping 2012

Ända sen jag var vid ladan i den öde skogen bredvid det gamla huset då jag såg er, Phoenix, Summer, Jonas och Arizona, har jag inte vetat vad jag ska tro. Jag kommer ihåg när ni och några andra som jag inte kände igen stod där i ring inne i ladan. Du hade ju dött. Blivit mördad av en man som knivhugg dig till döds.  Jag såg att du hade ett par änglavingar mellan skulderbladen. vingarna satt samma ställe där du blev knivhuggen. Jag kunde inte tro mina ögon. Jag var förvirrad, rädd och full av längtan. Om jag bara kunde förstå vad det är som händer. Men just nu kan jag inte det. Kanske senare. Om du fortfarande lever, varför gömmer du dig? Och varför har du inte försökt få kontakt med mig? Har jag gjort något? Det finns så många frågor. Snälla svara.
Från Darina


/Nickie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar