onsdag 23 maj 2012

Kram från Alice!

Köping 23/5-12

Hej mamma!

Efter att du hade lämnat mig här hemma helt ensam så kom mormor till mig. Hon skulle hälsa på oss men det var ju bara jag som var hemma. Jag ljög för mormor och sa att du kommer snart men mormor förstod ganska snart att du inte alls kommer att komma hem. Jag fick bo här hemma helt ensam i en hel vecka. Jag hade nästan ingen mat bara några burkar med färdig mat som jag fick värma. När mormor hade förstått att du hade lämnat mig så berättade jag allt för henne och hon försökte ta reda på var du var men det gick ju inte. Varför sa du inte till någon var du var?

Efter några dagar med mormor här hemma så beslöt mormor sig för att hon skulle ta med mig hem till sig och så skulle ja få bo där. Jag kan ju inte bo helt ensam. Vi åkte tåg hem till mormor. När vi hade kommit hem till mormor så skulle jag packa upp men det ville inte jag för jag ville bo hemma, inte vid mormor. Jag tycker om att vara vid mormor men jag vill inte bo här. Det gick några dagar och mormor började ge mig uppgifter som jag skulle göra varje dag. Efter några dagar så såg jag en tjej. Hon bor granne med mormor och heter Bridget. Bridget och jag började prata om blev bästa kompisar. Jag berättade allt för henne och hon tyckte att du var dum. Men jag tycker inte att du är dum. Jag är inte arg på dig mamma jag är bara ledsen och besviken för att du lämnade mig helt ensam. Hoppas att du kommer hem snart så vi kan bo tillsammans igen.

 
Kram från Alice :)

// Natta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar