onsdag 9 maj 2012

Min bästa väns pojkvän - Rosalind Noonan

United States of America,  California, Malibu
12/4 - 2012

Hej Lauren,

Det är Mary-Kate som skriver. Du skulle aldrig kunna gissa vad som har hänt! Jag har fått ett jobb som journalist på skoltidningen ”Girlz”! Helt sjukt roligt. Något som inte var lika roligt var arbetsintervjun... Jag klev in på redaktören C.K Feins kontor, småpratade lite, visade mitt CV och allt rullade på fint. När jag reste mig och skulle gå sa hon ”Vi håller just nu på med marsnummret och jag vill att du ger mig tre idéer till en artikel....” Jag nickade ivrigt och svarade ”Självklart!” Då svarade hon snabbt: ”Ett.. Två.. Tre.. NU!”. Hon ville alltså att jag skulle komma på, på stående fot, tre artiklar att ha i månadens nummer. Så klart hände det som inte fick hända, jag fick en blackout. Jag kunde inte tänka, såg svart och bara stod där med hakan i golvet.

Efter några sekunder blev allt klart och jag kollade mig snabbt om i rummet. Där så jag en bild på C.K med hennes två hundar. ”Ehhhh, hundar och deras ägare kanske....?” svarade jag tveksamt. ”Ägarna kan få göra ett test och se hur mycket dom kan om hundar, och så kan man kanske kan ha en föreläsning och se om ägarens relation till hunden utvecklas eller om ägaren lär sig något nytt?” sa jag för att få mer tid att tänka. ”Man kan intervjua ungdomar i förhållanden och se hur mycket dom kan om sin partner. De paret som får flest rätt blir bjuden på en romantisk middag.”. Två av tre förslag klara. Jag tänkte så det knakade. ”Jag kan ta en surflektion.” sa jag spontant. ”Sen kan jag skriva hur det var samt intervjua några duktiga surfare!”. Var fick jag det ifrån? Jag kan ju knappt stå på mina egna ben utan att ramla och så erbjöd jag mig att ta en surflektion! Helt galet..

Iallafall så fick jag jobbet! Mitt första jobb var att ta en surflektion. Efter några fall, lite skrubbsår från brädan och mycket svett kunde jag äntligen stå. Vilken härlig känsla det var då! Helt klart värt det. Det måste du testa nästa gång du kommer hit till Malibu. Längtar efter dig men snart ses vi igen.

Hej då, skriv tillbaka snart!
M.v.h Mary-Kate

Av: Thea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar