torsdag 15 december 2011

Vargbröder

Jag har läst boken ”VARGBRÖDER HAN SOM FÖDDES ATT MÖTA MÖRKRET  .
Bokens genre är ”äventyr” . Författaren heter Michelle Paver .
 En mycket bra berättelse om Torak och vargungens kamp mot Ondskan . Man följer en fängslande och spännande berättelse som tar en tillbaka många tusen år , i en värld av magi och ondska . ”vargbröder” är den första av alla sex böcker . Torak lever med sin far i Storskogen , där en demonbjörn håller till . En natt då Torak och Fa ligger vid brasan hör de knaka , de ser ett par ögon i mörkret . Det är björnen skriker Torak , ta min kniv och mina saker säger Fa ! Men det  är dina saker säger Torak , du ska ha dem . Spring .. rädda dig själv . Jag orkar inte springa Torak .. du klarar dig ! Ta dig till berget .. det är enda stället du kan förgöra björnen! Men du behöver mycket hjälp .. Björnen kommer säger Fa . Spring !!
Björnen dödar Fa och Torak får klara sig själv ute i Storskogen . Han kommer till en bäck , där är det en ensam vargunge . Hans familj har dödats av björnen , han vet inte vad som hänt . 
Torak och Ulv blir det bästa team i hela Storskogen .. De hjälper varandra i alla lägen .
Jag tycker boken är väldigt bra och super spännande .. Jag tycker Torak är väldigt stark han är bara en liten pojke och klara sig helt ensam .. Han besegrar björnen , med hjälp av de andra i Storskogen kan de besegra demonbjörnen! De har kämpat natt och dag för att få tag på alla saker de behöver för att besegra björnen , de slåss för att överleva . 
Boken är en väldigt typisk magisk äventyrsbok .


/ MATILDA

1 kommentar:

  1. Jag tycker recentionen var bra, det var bra att du gav exempel från boken. Och man vill läsa den.
    //Emilia

    SvaraRadera