onsdag 14 december 2011

Vargbröder

Boken jag har läst heter Vargbröder och den handlar om Torak och Renn som kämpar sig igenom en väldigt stor skog, genren på boken tror jag är äventyr och författaren till boken heter Michelle Parver. 
Renn och Torak  går igenom en stor skog och igenom olika klaner, dom har en varg med sig som försvarar dom mot aktuella fiender som ska döda dom. I den första boken av vargbröder så dör Toraks pappa av en demon en björn, och dom kämpar för att utrota demonen och, träffar Fin-kedinn i fågel klanen och dem bildar en klan som heter lo-klanen som sen består av Finn-kedinn, Torak och Renn. Senare i boken måste dom finna ett öga som ska döda demonen dom finner aldrig det andra ögat så det får man läsa i den andra boken. Torak blir också lite kär Renn och det tycker inte Ulv deras tama varg om för Torak ger mer uppmärksamhet till Renn. Renn är också lite kär i Torak, men Renn är lite arg av sig eftersom att Renns klan tog Torak till fånga för att dom trodde att han angrep deras klan och nu försöker glömma det…
Jag tycker att boken var dålig och det var många konstiga meningar till exempel när Renn sa att ”Demonernas port är stängd och hoppet är tron för vår själ”, jag förstår inte vad dom menade händer om och om igen och det blir bara krångligt. Boken har ingen bra handling man förstår inte så mycket och boken börjar ungefär som en bok ska sluta. Boken har ingen introduktion man får inget sammanhang med boken. 
//aLeXaNdEr
     

1 kommentar:

  1. Jag förstod vad boken handlade om och den verkade spännande. Du kan tänka på att skriva mer punkter. Det var bra styckesindelning.
    /Nickie

    SvaraRadera