torsdag 15 december 2011

Dalslands Deckarna Guldälgen

Jag har läst Dalslands Deckarna Guldälgen. Författare Pia Hagmar. Bokens genre är en deckare.
Leo, Henke och Myggan bygger en koja i skogen. Kojan ligger inte långt hemifrån, så det blir lättare att bära dit saker.När de är klara går dom hem och äter. När dom kommer hem och då berättar Leos mamma att det skett ett mord i närheten. Så ni får inte sova i kojan innan mördaren är gripen. När dom kommer tillbaka står det ett par stövlar utanför dörren. Deras hund Rambo springer fram till stövlarna. Ut kommer Mauritz och börjar klappa på Rambo. Myggan frågar vad gör du här? Mauritz säger att han måste få vara där. Det är inte jag som är mördaren jag lovar säger Mauritz. Rambo kom hit säger Myggan. Jag gör hunden illa om jag inte får vara här.
Myggan, Leo och Henke ger sig ut på.....
Boken var ganska bra. Men dom hade kunnat berätta mer vad som hände t.ex istället för att sluta på ett spännande ställe. Men den var spännande och rolig, ibland var den läskig också. T.ex när Myggan, Leo och Henke blev kidnappade och mördaren tänkte tända eld på huset med dom. Jag rekommenderar denna bok. Om den ska få ett omdöme så får den tre av fem.  /Jonathan

1 kommentar:

  1. Du har satt stor bokstav och liten bokstav på rätt ställen. Koll på skiljetecken och styckeindelning. Texten är också i löpande form. Alla delarna i bokrecensionen är med. Jag tycker att denna bokrecension är bra, jag skulle kunna tänka mig att läsa boken. /Karl

    SvaraRadera