fredag 23 november 2012

Spela för livet


Hej Amai,                                                                20-11-2012 Sydafrika

Nu ska jag berätta vad som hände i byn. Jag och mina kompisar var mitt uppe i en fotbollsmatch när soldaterna dök upp i byn och stoppade matchen och sedan tog över byn. Soldaterna skadade alla som bodde här och till slut blev alla dödade. Men jag och min handikappade storebror Innocent gömde oss i buskarna. Soldaterna hade gjort illa min bror.

Jag och min bror var tvungna att fly så vi skulle gå till kommissarie Washington. Vi känner honom väldigt bra och han kan nog hjälpa oss. Men innan vi skulle gå dit ville Innocent har sin bit-box så jag sprang och hämtade den men när jag skulle springa tillbaka såg jag Amai och Dassmorfar döda. Jag kunde inte säga något till min bror för då skulle allt bara bli värre så jag lät han lyssna på sin radio medan vi gick en lång väg till kommissarie Washington.

 När vi kom fram så hjälpte han oss till Sydafrika men vägen dit var inte lätt. Jag och min bror var tvungen att åka i en lastbil till Beitbridge där vi skulle ta oss till Afrika. När vi kom fram så var vi tvungen att leta efter Mai Maria för att vi inte hade råd med taxi eller något liknande. Vi gick en lång väg tills vi kom fram till Mai Maria och hon skulle hjälpa oss över en flod till Sydafrika. Vi övernattade i ett hus hos Mai Maria sen på morgonen kämpade alla som ville ta hjälp av Mai Maria över floden och sedan gick sina vägar till Sydafrika. Lennox hjälper oss igen en skog fullt med djur som t.ex Lejon, elefanter, tigrar osv. Vi fick springa i två timmar utan att stanna i skogen och det gjorde ont i fötterna men vi kom ut till slut. Jag och min bror fick vänta på att en lastbil skulle åka förbi och det gjorde det också. Det kom en last som hade tomatodlingar att jobba med och det gjorde jag och min bror. 

Vi fick mat och pengar varje månad om vi jobbade mycket hårt. Jag tycke att livet var perfekt just nu, jag har friheten, mat, pengar och fotboll ingenting kan bli bättre en såhär.

Med mycket vänliga hälsningar Amai  /Nophon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar