onsdag 14 november 2012

Silverhästen

Köping 14/11-2012

Hej Dorissa,

Igår fick jag ett brev av mamma. Hon bad mig läsa det, och jag gjorde det. När jag förstod vad jag skulle göra blev jag så arg att jag inte kunde kontrollera mig. Det är inte Cornelius som ska bli utkörd härifrån, det är jag. Hennes egen dotter skickar hon iväg ut i landet. Jag har ju inte ens fyllt tretton! 

Jag vet själv att jag och Cornelius inte funkar bra ihop, som vi borde, eftersom han är min styvpappa. Fast att jag ska byta hem, landskap och omgivning bara för det, det är för mycket. Du kan inte förstå hur ledsen och besviken jag är på mamma, och Cornelius som säkert ordnade allt det här. 

I morgon åker jag, Svarten, som är Cornelius vän sedan en tid tillbaka, kommer med en kärra och ska hämta mig, sedan åker vi till Idafors. Vi räknar med en veckas resande. Där kommer jag få jobba och vistas med dom andra fosterbarnen, som jag inte vill. 

Till Färgargården i Idafors tar jag endast med mig en filt, en kopp, några kläder och en handskriven bok som jag fick av Ted, vår kock. Om han skulle vara min styvpappa skulle jag vara mycket lyckligare, han är så snäll och förstår mig bättre än Cornelius. Men det är trots allt mamma som väljer och då är det som det är. 

Hoppas att jag kommer få träffa dig någon mera gång. Varje dag har Silverhästen runt halsen, vart jag än går. Aldrig kommer jag ta av den! 

Hoppas du har det bra! 

Kramar Tess

/Pao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar