torsdag 22 november 2012

Jag är Zlatan Ibrahimovic


Hej Helena,                                                                                     Barcelona 2012


För fyra veckor sedan så ringde Mino till Barcelonas ledning när dom var på väg hem till Barcelona och Mino fixade ett möte med dom. Samma dag så blev det möte och det höll på i  några timmar och efter mötet så kom Mino ut och berättade för mig att jag var klar för Barca. Efter två dagar åkte vi till Barcelona, när jag kom fram dit så var det kaos. Fans och journalister var där. Jag förstår om ni tycker att det känns jobbigt när journalister och fans sover utanför huset. Hälsa till farsan, Sanela, Keki och morsan att jag är ledsen att dom inte vågar gå ut på grund av folk inte lämnar dom ifred.

Dagen presenterade dom mig på arenan Camp Nou. Det var minst 60 000 människor där, dom tog ut mig bakvägen på flygplatsen och kördes med en säkerhetsbil till arenan. Vi skulle först ha en presskonferens, det var säkert 200 journalister där, det var trångt samt oroligt. Alla undrade varför jag aldrig kom och på avstånd hördes det att rösterna blev allt mer hetsiga. Vi kunde ändå inte gå in för Eto’s strulade med Inter in i det sista och Barcelona väntade med på en slutgiltig bekräftelse på affären, vi satt bakom scenen och väntade men till slut sa Mino att vi skulle gå in. Efter presskonferensen stack jag och bytte om till mina Barca kläder, nummer nio som Ronaldo hade haft i klubben. Arenan kokade och det var ungefär 60 eller 70 tusen människor i arenan.

Några dagar senare var jag hos doktorn och genomförde en läkarkontroll och han undrade om jag hade ont någonstans och om mitt svar var att det gjorde ont i handen och läkarn röntgade handen och det visade sig att det det var en spricka i den. Jag har pratat med Guardiola, min tränare han är trevlig. Han säger som alla andra att jag måste bli frisk och vi har bestämt att jag ska opereras på en gång. Jag känner mig orolig och jag vet inte hur länge det ska ta nu efter operationen för den ska  läka helt. Igår operera kirurgen min hand och han satte in två stålspikar i handen för att frakturen ska läka fortare. Idag ska  jag åka till Los Angeles på träningsläger.


Hejdå, vi ses snart/ Zlatan


/ Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar